måndag 12 mars 2012

På K i min bokhylla


Det blev lite många böcker på K kanske. De ville simma ur bild när jag skulle fota. ;-)

- "Kafka på stranden" av Haruki Murakami. Ska läsas någon gång i framtiden. Jag har läst och gillat annat av Murakami.

- "Kompani Orheim" av Tore Renberg är den av böckerna om Jarle Klepp som jag gillar bäst. D.v.s. jag har bara hunnit läsa de tre första än. Det finns ju två till hittills och jag läste i en intervju med Renberg att han kan tänka sig att återvända till Jarle Klepp under resten av sitt liv. Så det kan nog bli några böcker till.

- "Karlstad zoologiska" av Hanna Hellquist, som jag lyssnar på på radio varje morgon på jobbet. Det här handlar om hennes barndom med en väldigt udda pappa och massor av djur.

- Kick off! av Yokaj studio. Rolig svensk manga. Tyvärr hann den bara börja (det finns två volymer) innan den lades ned. Väldigt synd. Det hade kunnat bli så bra.

- Kare first love av Kaho Miyasaka. Japansk manga som jag blev väldigt förtjust i p.g.a. det trovärdiga i skildringen av huvudpersonen Karin (ja, man kan heta Karin i Japan). Jag höll på att bli tvungen att byta språk för att den slutade ges ut på svenska (men fortsatte på engelska), men som tur var gavs de sista två delarna ut på annat förlag efter en lång väntan.

- "Karins broderier" av Karin Holmberg var en present av en kompis. Många kul broderiidéer. Visserligen har jag inte försökt mig på någon av dem än, men jag gillar att tänka att jag ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar