söndag 25 mars 2012

En smakebit på søndag (vecka 12)


Det här är veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Klicka på bilden ovanför för att läsa andras smakbitar från vad de läser den här söndagen, och information om hur du kan delta själv.

Jag håller på med två böcker just nu, men en är på tyska så jag citerar inte ur den. Får bli den andra då. :)

Ofta har jag blivit kallad överkänslig. Men tänk om det är den som kallat mig så som faktiskt är underkänslig? Mycket är en fråga om projicering.
(Mia Skäringer, "Avig Maria", s. 8)



Precis som Skäringers förra bok är det här en samling med blogginlägg och krönikor. Och eftersom många som kommer läsa det här inlägget nog är från Norge så kanske jag bör tillägga att Mia Skäringer är en svensk skådespelerska och komiker.

8 kommentarer:

  1. Takk for en fin smakebit fra en bok jeg ikke har hørt om før. :) Ønsker deg en fin Søndag :)

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for fin smakebit:-)) Ha en fin Søndag:-))

    SvaraRadera
  3. Takk for smakebiten:) Ha en fin søndag!:)

    SvaraRadera
  4. Det var en interessant smakebit!

    God søndag!

    SvaraRadera
  5. Interessant smakebit frå bok og forfattar som var ukjende for meg :-)

    SvaraRadera
  6. Jeg syntes det var en veldig interessant påstand forfatteren kom med i denne smakebiten. Takk for bakgrunnsinformasjonen om forfatteren forresten :)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla kommentarer. :)

    SvaraRadera