lördag 24 mars 2012

På R i min bokhylla


På R finns det många titlar. Bland andra de här:

- "Rebecca" av Daphne Du Maurier, som jag har tänkt läsa i flera år. Hittills har det inte blivit av, men det ska!

- "Remarkable Creatures" av Tracy Chevalier. Historisk roman om fosillsamlande. Jag gillar det.

- "The Remains of the Day" av Kazuo Ishiguro fick jag överta av min syster nyligen. Hon köpte den när hon pluggade engelska, men var inte intresserad av att behålla den.

- "Red as Blood or Tales from the Sisters Grimmer" av Tanith Lee är en samling med kända sagor i ny tappning. Med övernaturliga inslag, höll jag på att säga, men hur var det nu med sagorna från början?

- "Roseanna" av Maj Sjöwall och Per Wahlöö är kanske inte favoriten, men får representera hela serien om Martin Beck och de andra. R kan ju också stå för Roman om ett brott.

- "Rabbinens katt" av Joann Sfar är ett underbart seriealbum. Trist bara att det aldrig släpptes en andra volym. Och att jag inte kan franska. Men jag får väl köpa resten på engelska då ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar