fredag 16 mars 2012

På N i min bokhylla


Vad kan jag ha som börjar på N då? Jo, bland annat de här:

- Nana av Ai Yazawa. En manga som jag tycker mycket om, men som tyvärr aldrig verkar bli avslutad. Volym 21 är den hittills sista och har varit det ett tag nu, efter att Yazawa drabbades av sjukdom och tvingades göra ett uppehåll i serien. Man vet inte om hon någonsin kommer återuppta arbetet med Nana.

- "Need More Love" av Aline Kominsky Crumb är en tjock självbiografi i form av serier, konst, text etc. Bra!

- "Nattens barn" av Inger Edelfeldt är en gammal favorit. Egentligen ska väl titeln vara "Juliane och jag", men min pocket gavs ut i samband med att den gick som TV-serie, och TV-serien hette Nattens barn.

- "Nede i himmelen" av Tove Nilsen har jag inte läst än, men det är ju en fortsättning på hennes fantastiska Skyskrapertrilogi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar