torsdag 29 mars 2012

På V i min bokhylla


Känns som att jag börjar närma mig slutet av alfabetet nu. V står för:

- "Vargtimmen" av Denise Mina. Jag har inte läst den än men är säker på att den kommer vara bra.

- "Vårt hem är vårt slott" av Shirley Jackson. Det var länge sedan jag läste den, men gillade den gotiska stämningen. Eh, jag minns det som en gotisk stämning i alla fall. Men när läste jag den? På högstadiet?

- "Vi faller" av Pär Östling började jag läsa en gång, men av någon anledning kom jag av mig efter något tiotal sidor. Men jag ska försöka igen.

- "Venusdeltat" av Anaïs Nin har jag inte heller läst. Jag köpte den idag faktiskt, när jag var på modevisning i den lokala pingstförsamlingens second hand-butik.

1 kommentar:

  1. Man kan verkligen göra fynd på second hand! Shirley Jackson har jag också läst men minns inte heller när ... Fast visst var det gotiskt!

    SvaraRadera