torsdag 22 mars 2012

Mig blir du snart kär i


Mig blir du snart kär i
av Nanna Johansson

Nanna Johansson var på radio (alltså hon brukar vara på radio i Tankesmedjan, men detta var ett annat program men också på P3) och det pratades om hennes nya seriealbum. Måste läsas, tänkte jag. Letade efter det på biblioteket men de hade det inte (än). Fast jag hade ju inte läst något av Nanna Johanssons tidigare seriealbum heller, och de är säkert lika roliga ... Det blev "Mig blir du snart kär i", som innehåller humorserier och dessutom en del andra projekt, typ egenhändigt pysslade påhittade matvaruförpackningar.

Det är svårt att beskriva humor, så det är inte alltid jag bloggar om när jag läser just humorserier. Men, vad ska jag säga om detta?, det här är typ en blandning sött, grovt, seriöst, roligt och tramsigt. Jag blir inte helt lyrisk, men jag gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar