onsdag 28 mars 2012

På U i min bokhylla


Dags för nästa bokstav i hyllan - U.

- "Ursula, Under" av Ingrid Hill var en bok jag köpte utan att ha hört talas om den förr, men den var en trevlig överraskning.

- "Uke 43" av Hanne Ørstavik. Jag har tyckt om det mesta jag har läst av Ørstavik. Till exempel den här.

- "Underdog" av Torbjörn Flygt börjar det bli ett tag sedan jag läste. Jag tyckte att den var bra då, men nu kommer jag inte ihåg så mycket. Kanske på tiden med en omläsning? Och att sedan läsa fortsättningen "Outsider".

- "Ute av verden" av Karl Ove Knausgård har jag inte läst. Men jag tror jag ska läsa den innan jag tar itu med alla Min kamp-böckerna. Lite jobbigt att han skriver så tjocka böcker att just "ta itu med" känns som det bästa uttrycket.

3 kommentarer:

  1. Aha, Underdog! Jag vill förstås läsa fortsättningen, hoppas den är lika bra. Knausgård, vet inte hur jag ska göra med Min kamp. Blotta omfånget är lite avskräckande men alla verkar ju gilla böckerna ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått Min kamp 1-5 i present, så jag ska nog läsa dem så småningom. :) Ute av verden är på 700 sidor. Ingen Novellix direkt!

      Radera
    2. Ha ha, nej ingen Novellix :) Vilken fin present, alltid skoj att få böcker.

      Radera