tisdag 27 mars 2012

På T i min bokhylla


Det är inga svårigheter att hitta böcker på T i min bokhylla, det svåra är att välja.

- "Trellfødt" av Trude Brænne Larssen är första delen i bokserien Ulveøyne, som utspelar sig på vikingatiden och har fantasyinslag. Jag gillar serien, även om det kanske blir lite mycket flykt efter hand. Men det kan ju lätt bli det när huvudpersonerna är trälar som inte vill finna sig i det livet.

- "Toffs bok. Med kommentarer av Muham Bentson" av Kalle Dixelius är en himla bra dystopi.

- "Tithe" av Holly Black har jag läst ett par gånger. Bra! Jag har läst fler av Blacks "verkligheten + älvor"-böcker och gillar alla, men de här som är tänkta för tonåringar är jag mer förtjust i än Spiderwick-böckerna.

- "Tårtgeneralen" av Filip Hammar & Fredrik Wikingsson har jag inte läst än. Den kan vara bra, den kan vara dålig. Jag vet inte hur det blir när Filip & Fredrik ska skriva skönlitteratur, men i TV är de ju bra på den här typen av historier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar