söndag 11 mars 2012

Lära sig


Lära sig
av Cilla Naumann

Det är väl dumt att skriva för mycket om en novell. Man bör ju inte avslöja för mycket. Den här handlar i alla fall om en lärare som inte har varit engagerad i sitt jobb på länge och som har börjat få avsmak för själva skolan han arbetar i. Av någon anledning är det en elev som för honom sticker ut från mängden. Egentligen är det kanske inte något särskilt med henne, men något med henne provocerar honom oerhört. Jag gillar den här novellen. Känns som att författaren har lyckats fånga något här.

2 kommentarer:

  1. Den här vill jag läsa också, nu när jag har hittat Novellix på mitt bibliotekt, som e-bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa hittills i den här "fyran" (men jag har inte läst Monika Fagerholms än). :)

      Radera