torsdag 28 oktober 2010

Nazibeatles


Nazibeatles och andra berättelser
av Gunnar Krantz

Fler självbiografiska serier av Gunnar Krantz. Här är han yngre än i de andra böckerna jag har läst, och jag undrar om inte den här boken är den första. Det handlar mest om barndomen, och det är inte en helt vanlig eller perfekt barndom. Några av serierna har varit med i senare böcker, kanske för att han ville fördjupa sig mer i den perioden av sitt liv och att den serien hörde hemma där. Serien "Kommunist", om hur en ung Gunnar går med i Kommunistisk ungdom, är självklart med även i "Vänster vänster".

Jag tycker om den ärliga berättarstilen och faktiskt också om tecknarstilen, som känns lika slarvig som handstilen. Handstilen är väl mitt stora problem med Gunnar Krantz serier. Jag vet att jag har nämnt det förr. Den är inte alltid lätt att tyda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar