onsdag 29 februari 2012

På B i min bokhylla

Böcker!

Va, är det svaret inte enligt reglerna? Då kommer ett urval här.


- "Babes i Beijing" av Rachel DeWoskin. Blev väldigt positivt överraskad för ett par år sedan när jag läste den här boken om DeWoskins upplevelser i Kina.

- "The Best A Man Can Get" av John O'Farrell hade jag hoppats skulle vara rolig, men den var ännu roligare. Skrattade mycket medan jag läste. Det är den om en man som lever ett dubbelliv. Dels har han fru och barn i en del av London, men han delar också lägenhet med några andra män som lever ett slappt ungkarlsliv i en annan del av London. Frun tror att måste sova över inne i stan för att han jobbar så mycket ...

- "Blankets" av Craig Thompson är ett mycket bra seriealbum om en kristen tonårskille. Det är verkligen som en roman. Annars tycker jag att serier ofta blir mer novell-aktiga.

- "Brokeback Mountain" av Annie Proulx är en tunn bok med bara just den novellen i. Det är det enda jag har läst av Proulx, men jag vill läsa mer av henne i framtiden. Tyckte om språket.

- "Beatles" av Lars Saabye Christensen måste läsas en dag. Känns som att hela Norge har läst den och den har dessutom stått i min hylla i många år. men det är så mycket som ska läsas. Det är inte en faktabok om bandet alltså, utan jag tror det är en uppväxtskildring om några norska killar. ;-)

- "Bibeln". Neverending sto-ory. Jag har som mål att läsa hela. Jag har väl hållit på några år och har hittills läst åtta böcker. Av 66. Det kan ta ett tag.

2 kommentarer:

  1. Ah, nu gissade jag fel! Tänkte mig att det var Borta med vinden som vi hade med båda två, hi hi. Jag gillade också Babes i Beijing och håller med dig om att man blev positivt överraskad.

    Annie Proulx är en av mina favoritförfattare, så läs gärna mer av henne :) Lars Saabye Christensen har jag också läst ett par tre böcker av och gillat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag HAR ju så klart "Borta med vinden" (oläst ...), men den fick inte vara med här. :)

      Radera