söndag 21 september 2008

Jag köper böcker vart jag än går

Idag har jag varit på Naturhistoriska muséet i Göteborg.



Inte för att se på utställningarna egentligen, det var bara ett par veckor sedan jag var där sist, utan för detta. Det finns sådana här hyllor på två ställen inne på muséet. Det är en förening som håller i dem.




Förra gången hade jag nämligen bara 6 kr på mig, så då kunde jag inte med att plocka åt mig så många böcker. Även om det tydligen är frivilligt att betala.



(Inträdet på muséet är 40 kr, men då får man en biljett som gäller för obegränsade besök på Naturhistoriska muséet, Röhsska muséet (design), Sjöfartsmuséet, Göteborgs stadsmuseum och Göteborgs konstmuseum under resten av kalenderåret. Om man inte är under 25 år förstås, för då är det gratis inträde.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar