lördag 5 januari 2008

Allt för konsten 6


Allt för konsten 6
Redaktör: Ingemar Bengtsson
Medverkande: Daniel Ahlgren, Malin Biller, Åsa Ekström, Anna Fiske, Anneli Furmark, Matti Hagelberg, Bjarni Hinriksson, Maria Isenbecker, Peter Kielland-Brandt, Tommi Musturi, Daniel Novakovic, Henrik Rehr, Patrik Rochling, Karstein Volle, Tor Ærlig, Li Österberg

Undrar om Optimal har slutat ge ut just den här antologin. Innan har de kommit vart eller varannat år, men den här (den senaste) är från 2005. (Jag måste försöka ta mig igenom min växande hög av olästa seriealbum.) Det spelar ingen större roll för mig i och för sig. Visst finns det ofta flera bra serier i dem, men jag har läst dem mycket för att se om det är någon ny serieskapare jag borde läsa mer av. I de senaste har det mest varit bidrag från sådana som har varit med förr, eller som jag kanske kände till ändå.

En av serierna här hade jag redan läst, den ingår nämligen i "Skaparens folk" som jag läste för något år sedan. Annars finns det bl.a. berättelser om att ha en orörlig David Bowie på soffan (Karstein Volle), om hur en katt uppfattar omvärlden (Daniel Ahlgren) och om Knutby (Anneli Furmark).

Andra Allt för konsten-antologier:
- "Allt för konsten"
-"Allt för konsten 2"
- "Allt för konsten 3"
- "Allt för konsten 4"
-"Allt för konsten 5"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar