måndag 14 januari 2008

Olästa böcker 2008

2008 ser ut att bli de alldeles för många läsprojektens år. Förutom dessa (där jag har kommit fram till att punkt 4 och 5 är såpass svåra att definiera att de inte kommer få riktigt "officiell projektstatus") så tänkte jag ta tag i alla mina olästa böcker. Genom Bokmoster, som fått idén och namnet från Ninas Corner, hittar jag ordet SUB-Abbau. Det innebär (nu översätter jag fritt) att man ska beta av sin hög med olästa böcker (i mitt fall högar, hela bokhyllor etc.). Inte helt kanske, men åtminstone minska lite på den.

Enligt en säkert inte riktigt korrekt uträkning hade jag 446 böcker i min SUB den förste januari. Kan man hoppas på att ha minskat den med 100 böcker till den 31 december? Alltså, jag ska inte ha läst 100 böcker därifrån och ersatt dem med 100 nya, utan hela högen ska vara 100 böcker mindre om ett år. Kan det funka? Jag siktar väldigt högt här, men det kanske behövs för att jag verkligen ska läsa böcker från SUB:en istället för att köpa nya. Jag menar, jag har ju skaffat alla de här böckerna för att jag vill läsa dem. Kommer jag fram till att jag inte längre än intresserad av en viss bok är det ju bättre att göra sig av med den (det är ju också ett sätt att minska antalet...).

Nere i vänsterspalten kommer man kunna se hur många böcker jag har i min SUB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar