måndag 11 oktober 2004

Allt för konsten 4


Allt för konsten 4
Redaktör: Ingemar Bengtsson
Medverkande: Emma Adbåge, Terhi Ekebom, Anneli Furmark, Fabian Göranson, Matti Hagelberg, Steffen Kverneland, Viktoria Laeben-Rosén, David Liljemark, Christopher Nielsen, Henrik Rehr, Patrik Rochling, Jan Solheim, Roy Söbstad, Thomas Thorhauge, Katja Tukiainen, Li Österberg

Det här är en nordisk serieantologi. Tidigare har jag läst "Allt för konsten" och "Allt för konsten 3" (någon gång hoppas jag hitta även tvåan på biblioteket, och del 5 har just kommit ut). Skulle egentligen kunna tänka mig att köpa allihop, men jag antar att jag skulle få punga ut med alldeles för stora summor. Precis som den tredje antologin (och i motsats till den första) är den här tjooock och tung. Över 300 sidor.

Flera serieskapare som jag kan tänka mig att läsa mer av, fast jag har lite svårt att komma ihåg vem som gjort vad. Egentligen ska man kanske inte läsa hela på en gång, men det är ju en biblioteksbok. Nu eller så hinner jag inte innan den ska lämnas tillbaka liksom. Jag tyckte förresten bra om Katja Tukianen-serien här. Tror det var något av henne i trean som var svårt att läsa p.g.a. den snirkliga skriften, men det var normal text i denna. :) En serie hade jag läst tidigare, den av Christopher Nielsen.

............................................................

Nån som lägger märke till att jag är trött och egentligen oinspirerad? :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar