fredag 25 juli 2008

B

Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till. Läs mer om Malins "Böcker A-Ö". (Jag gör förresten inte karaktär. För svårt att komma ihåg vad alla heter.)


Jag försöker komma i kapp. Nu är det dags för bokstaven B.

Författare: Lynda Barry. En serietecknare som jag absolut måste läsa mer av. Jag har skrivit om hennes "The! Greatest! of! Marlys!" här. Jag är väldigt förtjust i Marlys, Freddie och de andra i de serierna. Jag har även en roman av Lynda Barry (inte en serieroman alltså) som jag har tänkt läsa snart.

Bok: Jag vet att jag inte är ensam om att välja "Bitterfittan" av Maria Sveland. Men den var ju bra. :)

Tidigare bokstäver:
1. W
2. P
3. C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar