tisdag 29 juli 2008

Flickbokhylla

Jag har en ny bokhylla. I en liten outnyttjad passage mellan vardagsrummet och köket, där även dörrarna till "datorrummet" (klädkammaren) och städskåpet finns, får man precis plats med en liten hylla till B. Wahlströmssamlingen. :)

Till vänster ser man mitt datorrum (stolen, telefonen), till höger kan man se köket (mixern, en förirrad tomat, lite av ett köksskåp)



Hyllan är en BENNO cd/dvd-hylla från IKEA. Man får med fyra lösa hyllplan, och jag hade hoppats att jag skulle kunna utnyttja alla, men då blev hyllraderna tyvärr för låga för böckerna. Alltså fick jag ställa en rad böcker ovanpå hyllan också.

Ovanpå hyllan och i hyllraden efter står min kompletta samling Lotta-böcker av Merri Vik (Ester Ringnér-Lundgren).

I mittenraden har jag sånt som Ester Ringnér-Lunggren har skrivit under eget namn. Den samlingen är inte komplett och jag letar egentligen inte så aktivt efter de böckerna. Jag har i alla fall Kaja-, Kri- och Tussi-serierna, samt några fristående böcker.

Den näst nedersta hyllan innehåller de två böcker som Ester Ringnér-Lundgren skrev under pseudonymen Kaj Ringnér, Nickan-serien av Lotta Vik (pseudonym för Ester Ringnér-Lundgrens dotter) samt en massa Sprakfåleböcker av Lisa Eurén-Berner.

I den nedersta raden står resten av Sprakfåleböckerna, Ritta Jacobssons Jonzon/Jonsson-serie samt diverse andra böcker. Den med grön rygg är en Bigglesbok. Några böcker står inte i hyllan utan ligger i min SUB, så jag har tillräckligt med böcker för att fylla den nedersta hyllan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar