tisdag 1 juli 2008

Halvårsrapport

Halva året har gått. Hur har det gått med årets läsutmaningar?

1. 10 böcker på tyska. Jag har läst 5 böcker hittills, och det är ju precis lagom.

2. Läsa klart A-Ö-projektet. Vid årets början hade jag sju böcker kvar i alfabetet. Nu har jag fyra kvar. Kan nog funka. Någon som har tips på författare vars efternamn börjar på Ä? Och som jag inte har läst... Æ går också bra.

3. Påbörja Jorden runt-projektet. Kommer inte börja med det förrän A-Ö är klart, och har ö.h.t. planer på att påbörja detta projekt först nästa år. Har kommit på en hel hög böcker jag vill skaffa mig. ;)


Och så de båda mindre viktiga utmaningarna:

4. 10 fantasyböcker. Har läst 5 hittils, så det ser ju bra ut.

5. 10 klassiker. Har hittills läst 6 stycken i år. Inga problem m.a.o.


Slutligen SUB-statusen förstås. Just nu innehåller den 507 böcker. Målsättningen var att det totala antalet böcker i "ska läsa"-högen skulle minska med 100 stycken, men det har alltså ökat med 61 i stället. Ja ja, det är faktiskt en relativt långsam ökning. Tycker jag. :)

Totalt har jag läst 164 böcker och seriealbum under årets första hälft, vilket måste vara många fler än tidigare år. Säkert för att det har varit mycket manga och Sprakfåleböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar