torsdag 3 juli 2008

P

Den nya bokstaven i Malins Böcker A-Ö är P.

Alltså: Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.


Författare: Dorothy Parker. Cool. Och nu var jag faktiskt tvungen att beställa "The Portable Dorothy Parker". :) Här har jag skrivit om några av hennes novellsamlingar.

Bok: Seriealbum igen. "Preludes and Nocturnes" är inte den bästa delen i Sandman-serien, men det är den första och det kan ju därför vara lämpligt att börja med den. En av mina favoritserier, som jag borde läsa om snart. Fast numera finns de i lyxutgåva där alla tryckfel (tror det var en del färger man inte blev nöjd med bl.a.) är rättade och säkert innehåller de bonusmaterial också. Och även om varje volym är dyr lär det inte vara någon prisskillnad när man samlar hela serien så eller i de tio album jag har den som, eftersom den inte är uppdelad i lika många delar.

Det här med karaktär får jag fundera lite mer på. Kanske skulle haft en på förra bokstaven, W, också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar