onsdag 26 november 2003

Det här är inte en bok


Det här är inte en bok
av Linda Skugge

Det är ganska svårt att beskriva "Det här är inte en bok", den är lite annorlunda. Det handlar lite om folks reaktioner på Linda Skugges tidigare bok "Saker under huden" och hennes krönikor. Folk som skickar samma mail jättemånga gånger och kräver att få svar. Och så är det de långa mailen som OCD-flickan skickar, om sitt liv och om hur mycket hon känner igen sig i Lindas* texter. Det handlar också mycket om Lindas graviditet och om hur hon tjatar och gråter sig till kejsarsnitt för att hon inte litar på att det finns en läkare i närheten under en vanlig förlossning och då kommer det hända något med barnet. Det känns lite som en dagbok. Inte av typen "det här har jag gjort idag", utan en där Linda har skrivit vad hon kommer att tänka på. Jag gillar hennes sätt att skriva. Har lånat och läst den här boken innan, men köpte den för ett tag sen så att jag skulle kunna läsa den igen.

----------

*Av någon anledning kallar jag henne vid förnamn. Inte för att jag tycker att jag känner henne, men hon är ju med i boken och heter Linda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar