torsdag 20 november 2003

D-N-Angel


D-N-Angel
av Yukiru Sugisaki

Mer manga översatt till svenska. Måste testläsas! (Jag har inte råd och känner inte för att sätta mig in i genren. Undantaget är det som översätts till svenska. Mer hanterbart, om man säger så.) D-N-Angel (eller hur man nu ska skriva det) handlar om en mesig kille, Daisuke, som fr. o. m. sin fjortonårsdag börjar förvandlas till mästertjuven Dark varenda gång han får syn på tjejen han är kär i. När Dark får syn på tjejen han är kär i förvandlas han tillbaka till Daisuke igen. Det är något genetiskt, Daisukes familj har förvandlats till Dark i generationer. Att tjejerna som Daisuke och Dark är förälskade i är tvillingsystrar och går i Daisukes klass gör inte det hela enklare. Daisuke förvandlas vid de mest olägliga tillfällen. I klassen går dessutom en kille vars livsuppgift är att sätta fast Dark, och det verkar som om han anar Daisukes hemlighet. (Ingen annan gör det - Daisuke och Dark liknar inte varandra alls.)

Hmm, jag måste nog läsa nästa del också (kommer visst ut i januari) innan jag kan bestämma mig för vad jag tycker (kommer t. ex. handlingen utvecklas mer eller kommer det bara vara samma saker som händer?). Det verkar kul, men ibland förstår jag inte riktigt vad som händer. Ungefär som "Sailor Moon" som min syster läser. Där brukar jag inte heller förstå handlingen. Min syster hävdar att den inte alls är svår att förstå, så jag är nog defekt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar