fredag 20 juli 2007

Bara roligt i Bullerbyn


Bara roligt i Bullerbyn
av Astrid Lindgren

Det här är den tredje boken om Bullerbyn, efter "Alla vi barn i Bullerbyn" och "Mera om oss barn i Bullerbyn". Detta är väl den sista "riktiga" Bullerbyboken? Sedan finns det ett par bilderböcker och så. Jag tyckte om "Barnens dag i Bullerbyn" när jag var liten, men den har jag tyvärr aldrig ägt. Jag hade inte de här böckerna heller när jag var liten, jag har köpt dem på loppisar och antikvariat nu nyligen.

Den här boken är i samma stil som de andra. Det är i denna som Lisa får ta hand om lammet Pontus, Olle har en lös tand som han inte vågar dra ut och barnen säljer körsbär vid vägkanten och börjar prata tvärtom, vilket härligt vägdamm och usch vad solen skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar