söndag 17 juni 2007

Mera om oss barn i Bullerbyn


Mera om oss barn i Bullerbyn
av Astrid Lindgren

Jag läste ju "Alla vi barn i Bullerbyn" nyligen och nu blev det dags för del två i serien. Den går i samma stil, och också här känner man igen massor av händelser. Jag har läst åtminstone någon av böckerna förut, men jag såg dem på film ännu tidigare och jag ser ofta de scenerna framför mig när jag läser. Det är jul och nyårsvaka, Olle får en lillasyster, barnen smiter ut för att titta på Näcken och så går ju Lisa och Anna och handlar. "En bit falukorv utav den bästa." :)

Jag borde förresten byta ut mitt exemplar av den här boken. En av de tidigare ägarna (det står två namn i, så det har varit minst två) har "förbättrat" den genom att färglägga alla illustrationer med kladdkrita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar