torsdag 11 oktober 2012

Veckans viktiga händelser

Det har ju hänt två saker i veckan som jag måste tycka till om!

1. Första avsnittet av Torka aldrig tårar utan handskar i måndags. Jag gillade, utom den inte särskilt välgjorda älgen. I boken fick man ju så klart veta mycket mer, men jag gillade att se miljöerna från en tid jag inte minns så mycket av. Jag tyckte också att Rasmus och Benjamin spelades väldigt bra. Första boken/avsnittet har ju väldigt mycket inledning över sig och jag har stora förhoppningar inför bok/avsnitt 2 och 3.

2. Nobelpriset i litteratur till Mo Yan. Jag fick en poäng på Bokbabbels nobelbingo, d.v.s. jag har hört talas om författaren. Jag har till och med petat lite på "Vitlöksballaderna" i en bokhandel en gång. Nu har jag beställt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar