söndag 18 december 2011

Inu Yasha 40-42



Inu Yasha 40-42
av Rumiko Takahashi

Åh, det är så irriterande när bokserier slutar översättas till svenska, om det nu är svenska man har börjat läsa dem på. Jag har ju vetat det länge när det gäller Inu Yasha. Jag har inte alls legat i fas med utgivningen. Del 42 var den sista på svenska, den kom ut i juni 2009 och efter det slutade man ge ut serien i Sverige. Nu är frågan - ska jag fortsätta på engelska eller inte? Jag tycker egentligen inte att det är en jättebra serie. Karaktärerna har inte alls gjort ett lika stort intryck som i t.ex. Ranma ½. Men jag vill ju ändå veta hur det går.

En annan konstig sak - kunde de inte avslutat med ett kapitel som var någon sorts avslut på en händelse? Det är tio kapitel i varje bok, vilket gör att det ibland slutar mitt i en strid. Som i t.ex. volym 42. Volym 41 slutade ju "vettigare" i så fall. Men jag antar att det var precis där som man bestämde sig för att projektets budget var slut.

- Inu Yasha 1
- Inu Yasha 2
- Inu Yasha 3
- Inu Yasha 4
- Inu Yasha 5
- Inu Yasha 6
- Inu Yasha 7-9
- Inu Yasha 10
- Inu Yasha 11-12
- Inu Yasha 13-14
- Inu Yasha 15-20
- Inu Yasha 21-22
- Inu Yasha 23-26
- Inu Yasha 27-30
- Inu Yasha 31-34
- Inu Yasha 35-37
- Inu Yasha 38-39


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar