onsdag 9 november 2005

Ranma ½ del 24 - Myskhusets hemliga skatt, Inu Yasha 2



Ranma ½ del 24 - Myskhusets hemliga skatt
Inu Yasha 2
av Rumiko Takahashi

Numera kommer det ut två Rumiko Takahashi-pocketar varje månad, inte bara en. *nöjd*

Det är lite skillnad på de båda serierna. Båda innehåller mycket action, och dessutom relationer och humor. Men Ranma ½ fokuserar mycket mer på dråpliga situationer, Inu Yasha är mörkare och rätt blodig. Ranma ½ är min favorit för efter 24 delar känns persongalleriet verkligen som gamla vänner. Inu Yasha och Kagome har jag inte riktigt lärt känna än, men jag räknar med att det kommer så småningom. Jag har ju bara läst två pocketar än så länge. Ser fram emot många fler. Jag vet inte exakt hur många delar det ska bli, men jag vet att det är en lång serie.

- Ranma ½ del 1 - Den fantastiska källan
- Ranma ½ del 2 - Jägaren
- Ranma ½ del 3 - Svarta rosen
- Ranma ½ del 4 - Dödskyssen
- Ranma ½ del 5 - Katterna
- Ranma ½ del 6 - Splitteruppgörelsen
- Ranma ! del 7 - Skammen
- Ranma ½ del 8 - Romeo och Julia
- Ranma ½ del 9 - Det blå bandet
- Ranma ½ del 10 - Den magiska armringen
- Ranma ½ del 11 - Älskade bror
- Ranma ½ del 12 - Kampen mot rektorn
- Ranma ½ del 13 - Världens svagaste man
- Ranma ½ del 14 - Monsterkatter och jultomtar
- Ranma ½ del 15 - Spel och dobbel
- Ranma ½ del 16 - En källa till glädje
- Ranma ½ del 17 - Nabikis kärlek
- Ranma ½ del 18 - Djävulen från Zhou Quan Xiang
- Ranma ½ del 19 - Ön
- Ranma ½ del 20 - Ryogas seger
- Ranma ½ del 21 - Sådan far sådan son
- Ranma ½ del 22 - Ranmas mor
- Ranma ½ del 23 - Strumpbyx-Pelle slår tillbaka

- Inu Yasha 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar