onsdag 7 december 2011

Att packa alla sina böcker

Jag ska flytta. I verkligheten alltså, inte bloggen. Just nu håller jag på att packa ner alla mina böcker i papperskassar och flyttlådor (av den mindre sorten, man ska ju kunna lyfta dem också). Det går åt enormt många papperskassar. Hittills har jag fyllt 6 flyttlådor och ungefär 75 papperskassar. Finns det böcker kvar i hyllorna? Ja!

Men nu är papperskassarna slut och jag kommer inte åt hyllorna med t.ex. manga eller norsk kiosklitteratur, som är tillräckligt lätta för att packa i lådor. Någon har ställt en massa kassar i vägen. Vem kan det vara?

Men jag har nog ansträngt mig tillräckligt för idag. Jag är ju också konvalescent efter en nära-på-lunginflammation. Så jag varvar lite mellan att packa och att ligga dubbelvikt i en hostattack.

Av någon obegriplig anledning är inte min bokflytt sponsrad av Henning Mankell. Lite dåligt, va? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar