fredag 13 oktober 2006

Inu Yasha 11-12



Inu Yasha 11-12
av Rumiko Takahashi

Oj, läste just att Inu Yasha inte är färdigskriven än, men att Rumiko Takahashi har sagt att det ska bli 500 kapitel, d.v.s. 50 pocketar. Det är ju ett par stycken. :-O Jag kommer ha att läsa ett tag. (Kommer väl ut en i månaden, så det blir över flera år.) Inu Yasha är ju faktiskt inte min favorit bland författarens serier, men helt klart tillräckligt bra för att följa. :) Men jag skulle hellre rekommendera Ranma ½ eller Mermaid Saga. Inu Yasha ligger nånstans emellan dem i stil. Det är komedi och romantik (där huvudparet menar att de absolut inte tycker om varandra) som i Ranma ½ och skräck och blod som i Mermaid Saga.

Jag vill läsa Maison Ikkoku, en annan serie av Rumiko Takahashi, också. Läste de första delarna för flera år sen, men sen blev det väl så besvärligt att låna dem i rätt ordning på bibblan att jag kom av mig. Den är mer realistisk än de andra serierna. Inga övernaturligheter, utan bara romantiska förvecklingar och en hel del komedi.

- Inu Yasha 1
- Inu Yasha 2
- Inu Yasha 3
- Inu Yasha 4
- Inu Yasha 5
- Inu Yasha 6
- Inu Yasha 7-9
- Inu Yasha 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar