onsdag 12 september 2012

Att läsa på bussen

När jag flyttade och kunde börja åka buss till jobbet så trodde jag att jag skulle få läst massor. Jag brukar inte bli åksjuk, så här skulle det bli nästan en timmes extra lästid per dag! Vad jag inte räknade med var att så fort bussen börjar röra på sig på blir jag så sömnig ... Jag brukar bara orka läsa ett par sidor på sin höjd.

Idag ställdes jag inför ett nytt hinder i bussläsningen. Det kom ingen buss i morse. Alls. Vad nu då?

Jag fick ta bilen till slut. Ingen läsning ... Jag hade en Alice Hoffman i väskan, men det är så svårt att koncentrera sig på handlingen om man läser medan man kör. ;)

2 kommentarer:

  1. Så kjedelig at du ikke fikk lest på bussen, og så er jo bussturer generelt søvndyssende! Det er sjeldent jeg tar buss, men har oppdaget at min bilsyke omtrent er borte og jeg faktisk kan lese under bil og buss kjøring :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt när man slipper åksjuka. :)

      Egentligen har jag inga problem att läsa på bussen, förutom det där att jag somnar. I bil är jag rädd att det kan verka för osocialt att läsa en bok. Och när jag sitter bakom ratten är det väl direkt olämpligt. ;)

      Radera