onsdag 16 februari 2011

Vän-enkät II

Jag har fått enkätsvar från några fler kompisar. :)


ELEANORE, 32, Varberg

Vad läser du just nu?
Charles Dickens "Två städer".

Vad ser du fram emot att läsa?
Mer klassiker, letar efter "Vår gemensamme vän" av Dickens, "Övertalning" av Jane Austen

Finns det någon bok eller författare du vill tipsa om?
"Jane Eyre" av Charlotte Brontë



TOM, 5, Varberg

Har Tom någon favoritbok just nu?
(Mamma Eleanore svarar:)
Castor-böckerna och Richard Scarry.

(Marika: Castor-böckerna är skrivna av Lars Klinting.)


MALIN, 20, Varberg
Min syster.

Vad läser du just nu?
Jag brukar läsa flera böcker parallellt, just nu "Nattens drottning" av Elisabeth Bergstrand-Poulsen, "Lovisa Ulrika" av Olof Jägerskiöld, "En armé av barn" av Evan H. Rhodes och lite kurslitteratur.

Vad ser du fram emot att läsa?
Boken av Christer Björkman som ska följa med jubileumsboxen "Melodifestivalen 10 år på turné".

Finns det någon bok eller författare du vill tipsa om?
Finlandssvenska fantasyförfattaren Maria Turtschaninoff kanske? Hennes "Underfors" var månadsbok i min bokklubb nyligen, och när jag läst ut den var jag tvungen att skaffa "Arra - legender från Lavora" också.



KRISTIN, 32, Sandvika, Norge

Vad läser du just nu?
Hm, akkurat nå leser jeg ingenting.

Vad ser du fram emot att läsa?
Jeg gleder meg til JR Ward sin neste bok, hehe - vampyrsnusk.

Finns det någon bok eller författare du vill tipsa om?
"The Walking Dead".

(Marika: "The Walking Dead" är seriealbum av Robert Kirkman. Har även blivit TV-serie.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar