lördag 8 augusti 2009

Vet In a Spin


Vet In a Spin
av James Herriot

Ännu en samling djurhistorier från veterinärmottagningen i Yorkshire på 30-talet. Fast ofta är det ju inte på själva mottagningen det utspelar sig, utan i diverse lagårdar runt om i distriktet.

Jim ligger fortfarande i träning som RAF-pilot. Det är andra världskriget, och han är en av alla som har blivit inkallad. Men det tar ju ett tag innan piloterna är färdiga för att faktiskt sättas in i strid, och det här med att flyga ett plan är inte det lättaste. Men det handlar ganska lite om livet i RAF, och desto mer om minnen och anekdoter om livet hemma i Darrowby. Massor av roliga och fina berättelser om djur och deras ägare. Väldigt bra böcker. Särskilt för folk som gillar antingen djur eller England. Eller båda.

Jag har köpt mina böcker i flera olika second hand-butiker, men har ändå lyckats få dem i samma design hittills. De har kanske inte någon särskilt imponerande design, men jag tycker att den känns ganska tidstypisk. Böckerna är skrivna på 70-talet. Och så gillar jag att ha matchande bokserier. :) De två sista böckerna har jag inte lyckats hitta i samma design (men de matchar i alla fall varandra). Antagligen finns den allra sista inte i den här designen över huvud taget. Författaren gjorde ett långt uppehåll innan han skrev sin sista bok, så den är från början av 90-talet.


Tidigare böcker i serien:
1. "If Only They Could Talk"
2. "It Shouldn't Happen To A Vet
3. Let Sleeping Vets Lie"
4. "Vet In Harness"
5. "Vets Might Fly"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar