söndag 16 augusti 2009

No One Belongs Here More Than You


No One Belongs Here More Than You
av Miranda July

Jag hade oerhört höga förväntningar på "No One Belongs Here More Than You" även om jag inte hade någon aning om vad jag kunde vänta mig. Jag har hört mycket om hur bra den ska vara, men eftersom det är noveller beskrivs ju inte så mycket handling och sådär. Det är ju mycket enklare med en roman. Om man ska beskriva handlingen i noveller hade det kanske lett till att inte så många läste dem. "Jo, men det handlar om nån som delar uteplats med sina grannar." "Det är om en kvinna går på samma sykurs som sin chefs fru. De syr morgonrockar." Haha, låter inte så spännande direkt. Och det gör inte novellerna rättvisa. De är mycket bra. Läs dem.

(Förresten, folk skulle säkert läsa "The Female of the Species" om man beskrev handlingen i de novellerna. De är ju om mord och såna saker. Lite annan stil. Fast de är mycket bra de också.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar