lördag 22 augusti 2009

The Day I Become a Butterfly


The Day I Become a Butterfly
av Sumomo Yumeka

En random mangapocket från biblioteket. Det var visst yaoi manga, upptäckte jag sedan. Det står ju bara på utsidan ... Men om jag bara hade läst innehållet så hade jag aldrig fattat att det skulle vara yaoi. Nån av berättelserna (det är en serienovellsamling) handlar om en tjej som är rädd att hennes kompis ska tycka illa om henne p.g.a. vissa avslöjanden. Känns som att det passar väldigt dåligt in i genren. De flesta av de andra berättelserna handlar faktiskt om pojkar som har eller eventuellt skulle kunna ha någon sorts kärleksrelation med varandra. Jag vet inte om detta är representativt för genren eller om Juné har en väldigt bred definition av yaoi. Jag misstänker det senare alternativet. Så är man ute efter yaoi lär man bli besviken. Och vill man bara läsa lite manga så blir man också en aning besviken, för jag tycker inte att det här är noveller som säger särskilt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar