måndag 29 december 2003

Bäst i juli 2003



Jag har faktiskt inte läst så värst många böcker av Astrid Lindgren. Tror jag har fått i mig berätelserna genom osmos snarare. "Ronja rövardotter" har jag i alla fall läst ett par gånger. Den var lite annorlunda vid den här omläsningen. Jag lade märke till en del saker som jag inte har sett tidigare. Misstänker att det var ganska många år sedan jag läste den sist. :)



"Död i Garnethill" var den första i Denise Minas Garnethilltrilogi. Jag är lat, så jag tänker bara hänvisa till mina texter om de andra två: "Exil" och "Den sista utvägen". Så det så.

"Det känns som hundra år" är ett starkt (argh! klichéord!) seriealbum om Åsa Grennvalls uppväxt. Det handlar om att känna sig "fel", att inte vara som de normala tjejerna i skolan, att inte komma överens med mamma, att vara deprimerad... Läs!

I juli började jag skriva den här bokdagboken. En av de första böckerna jag skrev om var Neil Gaimans "Neverwhere". Så i stället för att skriva om den en gång till, så får du läsa om den här. Den var nämligen också en av de bästa böckerna jag läste i juli. Ingen bild på den någonstans, för den är utlånad till en långsamläsande bror. (Inte för att han har särskilt låg läshastighet, han blir aldrig klar med böckerna bara. Eller också har han bara glömt att lämna tillbaka den.)

- Bäst i januari
- Bäst i februari
- Bäst i mars
- Bäst i april
- Bäst i maj
- Bäst i juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar