tisdag 9 december 2003

Det är slut mellan Gud och mig


Det är slut mellan Gud och mig
av Katarina Mazetti

Linnea och Pia hade inte känt varandra särskilt länge, men de blev bästa vänner med en gång. De kunde prata om allt och de förstod varandra så bra. Men nu är Pia död och Linnea ska försöka förstå och leva vidare.

Jag förstår inte hur Katarina Mazetti bär sig åt för att få med alltihop på mindre än 125 sidor, men hon lyckas mycket bra. Ibland är det nästan plågsamt att läsa Linneas minnen av det enda skolår då hon och Pia var bästisar, för jag vet ju att det är oundvikligt att Pia kommer dö. Men ändå är det här inte en sån där jättesorglig snyftbok, för trots allt beskriver Linnea sin värld med humor.

Nu ska jag kasta mig över nästa bok om Linnea - "Det är slut mellan Rödluvan och vargen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar