lördag 6 juli 2013

Nu är det semester

Jag lade ju inte alls upp fler bilder av semesterbokhögar igår, som jag sa. Jag åkte hem till en kompis och råkade visst vara där mycket längre än jag hade tänkt. :)

Men här är några fler böcker som jag kan tänka mig att läsa nu på semestern. För nu ÄR det semester!

Verkligt.
Alternativt tema skulle kanske kunna vara medicinskt eller liv/död.


Overkligt.
Det kan så klart bli mer än en bok i Sagan om Isfolket.


Ungdomligt.
Gammalt svenskt och (ganska) nytt amerikanskt.


Och så kan man ju läsa några noveller.


2 kommentarer:

  1. Jag har för en gång skull läst inte mindre än 2 av böckerna! Udda verklighet och Paper towns, gillade båda, även om Udda är lite mycket fantasy för mig.

    Ett lästips: "A natural history of dragons - a memoir by lady Trent" av Marie Brennan. Fick den beskriven som "Jane Austen möter drakar" men jag skulle mer säga att det är som om Gertrude Bell hade levt i en värld där det fanns drakar istället för arabiska ruiner. Helt lagom mycket fantasy.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst Udda verklighet tidigare, men tänkte att jag ska läsa om den innan jag läser del 2. :)

      Det enda jag har läst av John Green är den där julnovellen och det är lite skandal!

      Åååh, tack för tipset! Det är antecknat!

      Radera