söndag 30 oktober 2011

En smakebit på søndag (vecka 43)

Den här veckans bidrag till Flukten fra virkelighetens smakebitsutmaning. Se resten av veckans smakbitar här. Där finns även information om hur du kan delta.

Jag läser samma bok som förra veckan. Det är en ganska tjock bok ...

Det var ett och ett halvt år sedan Margaret hade haft sin debutantbal, men hon visste redan att göra det mesta av såväl sin skönhet, som sina entréer.
Ian Campbell stelnade till, fick något eldigt i blicken och sade beslutsamt till sitt sällskap: "Den där flickan ska jag gifta mig med en dag." Det skulle vara en mycket romantisk historia, om det inte vore för att Campbells sällskap bestod av hans dåvarande hustru, Janet Aitken, dotter till tidningsmagnaten lord Beaverbrook.
(Johan Hakelius, "Ladies" s. 179)


6 kommentarer:

  1. Skikkelig fin smakebit! =) Viss du går inn på http://bokverdami.blogspot.com/2011/10/smakebit-pa-ein-sndag-14.html ser du min smakebit fra en bok som heter Bumerang av Tatiana de Rosnay =)

    SvaraRadera
  2. Litt vanskelig når en vil gifte seg og allerede er gift! :-)

    En fin smakebit!

    SvaraRadera
  3. Fin smakebit. Eg prøvde å lese denne boka, men la den berre ifrå meg... Lika du den?

    Kristine

    SvaraRadera
  4. Uff da, det kunne jo vært romantisk men stakkars konen hans :)

    SvaraRadera
  5. Han verkar inte direkt ha varit av den åsikten att äktenskap ska vara livet ut ...

    Kristine: Den är tråkigt nog inte alls lika bra som "Döda vita män". Varför vet jag inte riktigt.

    SvaraRadera