söndag 2 oktober 2011

Bokmässan 2011


Alla var där!

Jag tänker alltid att jag ska ta en massa bilder på Bokmässan, men det händer aldrig.

Jag var där både lördag och söndag förra helgen i alla fall, och kom hem med många böcker. En del spontaninköp, annat lite mer planerat och så tog jag förstås några gratisböcker i Hotell Gästis monter. De åker dit med massor av gamla böcker, och om man är med i deras tävling (man kan vinna en hotellvistelse - nu är ju detta i den staden som mina föräldrar bor utanför och som jag jobbar i närheten av, men det verkar ju vara ett coolt hotell i alla fall så det priset hade inte suttit fel) får man ta en av böckerna. Men på söndagen var det mer okej att ta mer än en. Precis som de som säljer böcker sänker priserna på sina. Det är väl ingen som orkar packa ner så mycket när mässan är slut.


Maja Hagerman pratar om en utgrävning och om sin nya bok


Fredrik Strömberg och Don Rosa

Under mässans tre första dagar är det bara de som har köpt seminariekort som får gå på seminarier. Vi andra får nöja oss med kortare föredrag i montrar och självklart att bara gå runt och titta på alla montrar. Men på söndagen är seminarierna gratis. Vi var och såg det med Don Rosa.



Vad mässan leder till: Tunga bokkassar och trötta fötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar