torsdag 30 september 2010

Mer självkänsla än du kan hantera!


Mer självkänsla än du kan hantera!
av Petra Mede och Anna Granath

Det finns säkert bra saker med självhjälpsböcker också, men jag är väldigt ointresserad av dem. När Petra Mede och Anna Granath parodierar genren blir det däremot väldigt intressant för mig att läsa, för det här är ju riktigt kul. Man måste inte ha läst självhjälpsböcker för att hänga med heller, det räcker att ha läst några kvällstidningar och kanske råkat hamna framför Dr. Phil i några minuter.

I "Mer självkänsla än du kan hantera!" förklarar författarna hur du kan bli friskare, lyckligare och mer harmonisk. De ger tips om massage, smink, att planera sin dag som mamma i karriären, testar både hypnos och att vara män för en dag och hinner dessutom kombinera tre olika dieter till sin egen superdiet. Men är de så friska och harmoniska egentligen? Hmmm.

Jag skrattade högt flera gånger, för att inte tala om när jag försöker beskriva kombinationsdieten för mina kompisar. Att skratta är nyttigt, har jag hört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar