söndag 24 juli 2005

Advent


Advent
av Daniel Ahlgren

"Advent" handlar om Matilda, som jag tippar är lite över 20 år. Jag tror att hon är kusin till Helena i "För fin för denna världen" och "The girl who never fick nån post" (mina favvisar). Helena ska i alla fall ha en lite äldre kusin som heter Matilda och är väldigt lik henne, och det dyker upp en namnlös kusin till Matilda i "Advent" som måste vara Helena. Det är sånt som jag tycker är kul. :)

Matilda och Helena är i alla fall väldigt lika. De går på café med sina bästa kompisar, lyssnar på musik och dräller omkring hemma och har tråkigt. Det är lätt att känna igen sig i (det kanske inte är ett bra tecken, men jag antar att de flesta är ungefär så här), men jag kan inte riktigt känna samma sympati för Matilda. Hon blir tyvärr lite för anonym. Fast jag tycker om avsnittet där hon pratar med sin döda katt. Roligt, sorgligt och underligt på samma gång.

(Matilda läser W.i.t.c.h. förresten. En detalj som jag gillar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar