lördag 23 juli 2005

Harry Potter and the Half-Blood Prince


Harry Potter and the Half-Blood Prince
av J. K. Rowling

Det var nog några fler än jag som hade sett fram emot den sjätte boken om Harry Potter. Jag var och köpte den på SF-bokhandlen samma natt som den släpptes. Fullt med folk, flera kom utklädda (i egentillverkad skoluniform eller liknande), teckningstävling, högläsning innan boken officiellt fick börja säljas (klockan ett, alltså vid midnatt brittisk tid).

Ska inte skriva så mycket om själva handlingen. En del känner alla till och jag vill ju inte förstöra det roliga för de som inte har läst boken än. Men det här är näst sista boken så the plot thickens. Det hände en massa saker som man hade väntat på (läge att citera Gert Fylking) och annat som åtminstone inte jag räknat ut på förhand (jag läser inte på några såna här websidor där det spekuleras i hur handlingen kommer utvecklas) en del som man inte ville skulle hända och så förstås en hel hög saker som får en att vilja kasta sig över nästa bok med en gång. Synd att det är lite svårt. Det dröjer väl ett par år innan den ges ut. Jag hörde att J. K. Rowling inte planerar att börja skriva den förrän i januari nästa år. Hon måste säkert göra en massa promotion nu kan jag tänka mig. Som om det behövs. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar