fredag 22 juli 2005

Grabben i graven bredvid


Grabben i graven bredvid
av Katarina Mazetti

Vissa av er kanske har hört talas om den här boken tidigare? :-D

Det här var naturligtvis inte första gången jag läste "Grabben i graven bredvid" men det var några år sen sist. Fyra och ett halvt sådär. Jag kom inte ihåg riktigt vad som hände längre och jag ville veta nu när uppföljaren "Familjegraven" har kommit ut. Den ska läsas nån gång. Helst relativt snart.

Det här är nog min favorit bland Katarina Mazettis böcker, möjligen med undantag av den första boken om Linnea. Jag älskar att omväxlande läsa Desirées och Bennys tankar om hur de föll för varandra på kyrkogården och de kulturkrockar det ledde till. Nu undrar jag förstås - kommer de lyckas leva tillsammans trots att de kommer från olika världar? Måste skaffa "Familjegraven" omgående!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar