måndag 30 augusti 2004

Ranma ½ del 10 - Den magiska armringen


Ranma ½ del 10 - Den magiska armringen
av Rumiko Takahashi

Nu har jag äntligen fått min syster att läsa Ranma ½. Så hon fick läsa 10 stycken i snabb följd, heldiggrisen (skojigt ord, det borde man börja använda). När jag var och hälsade på hemma hos mina föräldrar och min syster i helgen så var "Är ni säkra på att det där inte bara är en vanlig anka?" ett flitigt använt citat. Det är ur del 10, från en väldigt skojig scen. :)

I den här boken kommer snuskgubben Happosai över några kärlekspiller, och försöker naturligtvis få nån ung, snygg tjej att bli kär i honom. Dessutom kommer några av Ranmas rivaler (bl. a. en ny) och ställer till besvär (nånstans här kommer ankcitatet in).

Del 11 (av totalt 38) ska komma ut den 30 september.

- Ranma ½ del 1 - Den fantastiska källan
- Ranma ½ del 2 - Jägaren
- Ranma ½ del 3 - Svarta rosen
- Ranma ½ del 4 - Dödskyssen
- Ranma ½ del 5 - Katterna
- Ranma ½ del 6 - Splitteruppgörelsen
- Ranma ! del 7 - Skammen
- Ranma ½ del 8 - Romeo och Julia
- Ranma ½ del 9 - Det blå bandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar