tisdag 10 augusti 2004

Hellboy


Seed of Destruction
av Mike Mignola, John Byrne

Tänkte egentligen läsa den här när jag var hemma hos Annas familj och snokade i hennes pappas seriesamling (nej, det var inte därför jag var där i första hand), men då hann jag inte läsa mer än "The League of Extraordinary Gentlemen". Vilken tur då att Kristin och JP hade skaffat sig det här, som för övrigt är det första albumet om Hellboy.

Hellboy är nån sorts demon som blev frammanad av en magiker och ett gäng nazister under andra världskriget. Fast han dök upp på en helt annan plats och det var någon annan som hittade honom. Nu ingår han i ett team som utforskar paranormala företeeelser. Nåt sånt. Kommer säkert närmare förklaringar i andra album, som jag inte har läst. Jag kommer kanske fortsätta läsa serien. Den var faktiskt rätt rolig. Hellboys humor föll mig i smaken. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar