onsdag 4 augusti 2004

I Oslo och handlar bøcker

Har læst en del bøcker de senaste dagarna, men det blir inga riktiga uppdateringar medan jag ær i Norge. Det blir så svårlæst med æ och ø i en hel lång svensk text, och jag orkar inte fixa med svenska tecken istællet.

Har køpt alldeles før mycket bøcker hær, och konstigt nog ær många på engelska. Annars kunde man ju tænka sig att jag skulle passa på och køpa norska bøcker. Men jag har hittat flera engelska bøcker ur min bokbok (anteckningsboken dær jag skriver upp vad jag vill læsa) billigt. Norska bøcker ær inte billiga, men det har blivit några såna också.

Køpte næstan Tove Nilsens "Skyskraperengler" før 15 kr på antikvariat, men det var lite flæckar på omslaget och det ær ju inte så kul. Hela trilogin ska visst komma ut i en volym, så jag kanske køper den istællet. Egentligen vill jag hellre ha dem som tre bøcker, men det blir ju dyrare. Før jag har knappast sån tur att jag hittar alla bøckerna før 15 kr styck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar