fredag 1 januari 2016

Gott nytt år med många goda (nya eller gamla) böcker!

Nyårsnatten tillbringades hemma hos en kompis strax utanför stan med trerättersknytis och brädspel. Jag vann i TP, naturligtvis med viss hjälp av Margit Sandemo. I var och varannan frågesport är det ju med något som man har lärt sig genom av hennes böcker. Den här gången om spanska inkvisitionen.

Eftersom det är den förste i månaden så har jag räknat igenom min SUB, som just nu består av 1690 böcker. Som sig bör ...

Och visserligen har jag inte läst ut förra månadens SUB-lotteribok, men jag har ändå dragit en ny idag. Nummer 84, som är "Faunen" av Anna-Karin Palm. "En dag finner miss Amelia Spencer en faun i sitt arbetsrum, mitt i det centrala London år 1888, och efter det är ingenting sig riktigt likt." Begriper inte att jag inte har läst den här än.

Statistik och sånt för förra året kommer förresten efter att jag har bloggat om alla böcker som jag läste förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar