lördag 4 maj 2013

Och allt skall vara kärlek


Och allt skall vara kärlek
av Kristian Lundberg

Det här är en fortsättning på "Yarden", som jag läste för ett för ett år sedan (och som så klart alla andra också har läst). "Och allt skall vara kärlek" ska handla om tiden efter den förra boken, och om kärlek. Det handlar också om Kristian Lundbergs svåra uppväxt (alla barndomsvännerna är döda) och ännu lite mer om jobbet på Yarden (och att det så klart inte blev mer jobb där efter att boken kom ut). Det är inte så lätt att hänga med. Det är fragment som berättas i oordning, och ibland återkommer samma händelse flera gånger. Jag tror jag missade mycket av kärleken faktiskt. Jag tänkte mer på uppväxten och utnyttjandet av papperslösa som beskrivs i boken. Alltså de sakerna som det också berättades om i "Yarden". Jag fick nog ut mer av den boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar