fredag 17 maj 2013

Bokregnbåge

När jag läste lite i olika bokbloggar hittade jag nån utmaning/tag som tydligen gick runt i höstas eller så. Bokregnbågar! Bland annat här. Ingen har taggat mig, men jag tänker inte låta det hindra mig. ;-)

Då blev jag mer hindrad av min totala oförmåga att komma ihåg vilken färg som är ytterst i en regnbåge. Röd, tydligen. Och av min oförmåga att veta hur indigo ser ut. Sedan läste jag att indigo inte ens är nödvändigt att ha med, att det mest är med för att det låter bra med sju färger.


Böckerna är:
- Gunnar Staalesen: "1900 Morgenrød"
- Muriel Barbery: "Igenkottens elegans"
- Siri Hustvedt: "The Sorrows of an American"
- Pedro Juan Gutiérrez: "Dirty Havanna - Havannatrilogin"
- P.D. James: "Böjelser och begär"
- Catherine O'Flynn: "Händelser vid Green Oaks galleria"
- Doris Lessing: "Staden med fyra portar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar