lördag 19 april 2008

Herr Mullenberg och den stora grävmaskinen


Herr Mullenberg och den stora grävmaskinen
av Luis Murschetz

Nej, jag hade inte så stora förväntningar på den här bilderboken, jag bara tycker att mullvadar är väldigt söta. Och att mullvaden är ganska söt är faktiskt den enda behållningen med boken. Mullvad gräver gångar under äng - stora grävskopor gräver upp äng! - mullvad vandrar iväg till annan äng. Kunde varit engagerande, men det var det inte.

Men ganska söt mullvad, som sagt. Boken har tydligen tidigare (tidigare än 1979, som den här är ifrån, alltså) getts ut under en annan titel - "Herr Mullenberg och framåtskridandet". Politiskt värre. :)

3 kommentarer:

  1. Den fick jag höra ett antal gånger som barn. Och nu så vill grabben höra den varje kväll :) bra sömnmedel

    SvaraRadera
  2. :-D Men mullvaden är ju söt i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Det är ju en bok för riktigt små barn! Jag älskade när min mormor läste den för mig och att leta upp Mullenberg på bilderna! Men mormor var också en fenomenal sagoläsare! :)

    SvaraRadera