lördag 3 januari 2004

Meningslös lässtatistik för 2003

Det kan väl inte vara nån utom jag som är intresserad av det här. Bwahaha.

Antal lästa böcker: 265. Nej, jag vet inte hur det gick till, jag tycker inte att jag har läst särskilt mycket i år. Förklaringen är troligen många seriealbum och barnböcker. Och att ungefär 10% av böckerna var av Margit Sandemo.

Månad då jag läste mycket: September, 30 böcker.
Månad då jag läste lite: Februari, 12 böcker.

Språk:
Svenska: 148 st. (56%)
Engelska: 86 st. (32%)
Norska: 26 st. (10%)
Tyska: 5 st. (2%)

Dessa författarna läste jag flest böcker av:
1. Margit Sandemo (26)
2. Neil Gaiman (20) (ofta med olika illustratörer, t. ex. Dave McKean)
3. Daniel Ahlgren* och Naoko Takeuchi (12 var)
4. Erlend Loe, L.M. Montgomery och Ester Ringnér-Lundgren** (7 var)

* En av böckerna är skriven tillsammans med Per Nilsson.
**Under pseudonymerna Lotta Vik och Merri Vik.

Om jag har läst en bok många gånger räknar jag varje omläsning som en separat bok.

- Bäst i januari
- Bäst i februari
- Bäst i mars
- Bäst i april
- Bäst i maj
- Bäst i juni
- Bäst i juli
- Bäst i augusti
- Bäst i september
- Bäst i oktober
- Bäst i november
- Bäst i december

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar